Bejárat > FreeStyle, Policy & Society > Caretta Caretta, Günaydin, Serefe – Dovolenka na ktorú sa nezabúda, alebo Autobus číslo 2, je jednička.

Chcel by som zdôrazniť, že nie som zamestnancom žiadnej cestovnej kancelárie. Všetko čo tu sem napíšem sú moje skúsenosti a dojmy a sú subjektívne z poznávacieho zájazdu v Turecku. Neveríte, tak si prečítajte môj profil. TU
Ako morská korytnačka Caretta Caretta sa trápi pri ukladaní vajíčok a roní slzy, takým spôsobom sa trápim aj ja pri hľadaní tých najvhodnejších slov a výrazov, aby som moje zážitky a pocity mohol odovzdať publiku. Chcem ale zdôrazniť, že píšem len dojmy a nie celé dni čo sa vidí a kde sme boli. To napíšem v zvlášť príspevkoch, tento príspevok slúži tým ktorí len pôjdu na tento výlet a ako feedback pre cestovnú kanceláriu a všetkým cestujúcim v autobuse číslo 2 a našej nenahraditeľnej sprievodkyne Daniele.
V termíne od 8.10.2010 do 15.10.2010 som bol na (nákupno) poznávacom zájazde v Turecku v organizácií  CK NIKAL v spolupráci so zásielkovou spoločnosťou Neckermann. Samozrejme pochybnosti a obavy na začiatku boli, hlavne kvôli niektorým negatívnym recenziám, ale moje pochybnosti hneď po prvej noci sa stratili, lebo som pochopil podstatu slova dovolenka a ubezpečil som sa, že všetko bude tak, ako je to vo veľkej knihe napísané a samozrejme aj to tak bolo a rozlúčka bola ťažšia ako je normálne. Ale čo bolo to dobro, alebo menej dobro?
Žiaľ kvôli pomalému personálu, sme mali pri odlete meškanie o jeden a pol hodiny, lebo personál Bratislavkského letiska nestíhala svoju prácu, keďže jedna skupina mala prílet a hneď s tým lietadlom sa odlietala nová skupina do Turecka a to sme boli my. Po meškaní sme rýchlo nastúpili a Bratislava a Slovensko sa nám strácalo vo svetlých bodoch. Jeden a pol hodinové meškanie znamenalo to, že sme prileteli až o 23:00 Tureckého času. Rýchle vybavenie víza a po prevzatí batožiny, rýchle rozdelenie ľudí do štyroch autobusov a išlo sa do hotela. Dobrá správa je, že v lietadle sa podáva zadarmo jedno a nápoje, čo hneď spríjemnilo meškanie.
Poznámka: Ja osobne aj so strýkom sme boli pridelený do autobusu číslo 2, kde nás srdečne privítala milá Slovenská sprievodkyňa Daniela (podrobnosti až neskôr) s Tureckým skúseným sprievodcom Basri-m. Hovorím skúseným, keďže Basri je vedúcim sprievodcom so strany Tureckej CK, ktorá je poverená CK NIKAL. Tieto dva momenty na začiatku boli kľúčové, skúsený a znalý Basri nám hovoril  tie najpodrobnejšie informácie a Daniela to ešte zdokonalila so svojím milým, ochotným prístupom, úsmevom a empatiou a pozitívnou energiou.
Takže milé privítacie slová troška nás ukľudnili. Počas cesty na hotel sme dostali prvé inštrukcie a hladošov ubezpečili, že aj napriek neskorím hodinám bude nás čakať na hotely večera, čo aj tak bolo. Troška nepríjemné bolo to, že hotel prepočítal svoje kapacity a tak 3×2 ľudí muselo byť ubytovaných mimo hotela. Náhradou tejto nepríjemnosti bol priamy výhľad na more a to, že človek zaspával s duniacim morom. Keďže na spánok veľa času nebolo, ani som si neuvedomil a už bolo ráno a vychutnával som dobroty so švédskych stolov.
Raňajky boli v Hoteli, kde sme mali byť originál ubytovaný. Hotel sa volal Grand Ring Hotel a je v Antalyi, do tohto hotela sme sa vraciali aj na posledné 2 noci, kde sme už aj my dostali izbu.
Jeden pár z iného autubusu nám hovoril, že boli ubytovaný tiež mimo hotela, tam kde my a oni mali žiaľ nepríjemnosti s kvalitou izby. Tým chcem upozorniť aj cestujúcich aj cestovnú kanceláriu, aby preverili izbu a ihneď riešili tento problém.Chcem zdôrazniť, že tu pochybil hotel, ktorý dostane od CK určité sankcie. Táto nepríjemnosť sa dala prežiť, keďže pobyt na izbe bol krátky, lebo sa ráno išlo ďalej smerom na druhé miesto pobytu.
Počas jazdy nám sprievodkyňa ponúkla doplňujúce balíčky k zájazdu:
Veľký balíček: 4x obed, Turecký večer na Hoteli Sürmeli v Effeze(2 nápoje zdarma v cene), Návšteva dedinky Sirince s obedom za 80€.
Malý balíček: Turecký večer (2 nápoje)a Dedinka Sirince s obedom za 45€.
4xobed: 40€, Dedinka Sirince s obedom: 20€, Turecký večer (s 2 nápojmi)30€.
My so strýkom sme si vybrali Malý balíček, lebo raňajky sú výdatné a večera priam kráľovská. Napriek tomu ja osobne som mal obed 3x. Raz pri dedinke Sirince a potom  sa dal dokúpiť obed za 10€, čo som ja 2x aj využil, keďže mali v ponuke originál KEBAB, čo som nemohol vynechať. Obed je v podstate všade vo forme švédskych stolov. Pre nápoje sa vždy platí extra.
Ja osobne som si zobral nejaký kexik ešte zo Slovenska a počas dvoch obedov som si dal kexik a vodu a do večera som bez problémov vydržal. Pri obedoch sa čaká 45 minút čo rýchlo ubehne, sadnúť sa dá všade, takže neostanete na pustatine. Túto ponuku neberte ako obťažovanie, nikto Vás do toho nenúti, je to len doplnok, ktorý sa aspoň čiastočne oplatí využiť.

Takže moje odporúčanie: Malý balík a určite si zoberte jeden obed, kde sa ponúka Kebab. Odporúčam na 5. deň si zobrať obed (návšteva Pamukkale a Hierapolis), lebo tam je KEBAB lepší.
Ako sme si vybrali každý svoj balíček, už nás čakali len pamiatky, cesta v autobuse a nove hotely. Cestuje sa v autobuse pomerne veľa, ale cesta nie je unavujúca, lebo výhľad, príroda a prostredie je nádherné a priam čarovné a sprievodkyňa vždy povie nejaké zaujímavosti, ktoré potešia a to vždy všetko s úsmevom a vtipne, čo človeka poteší. Jednoducho Danielka vie, ako to treba s luďmi.

Druhá noc v meste Fethiya v Hotely Orion Aries (možnosť aj Hotel Pirlanta) bola tiež príjemná. Hotel vynikajúci a aj jedlo.Tento hotel má výhodu v tom, že sa nachádza v meste blízko k moru a priamo pri malých obchodoch a reštauráciách, takže odporúčam večernú prechádzku a vychutnať si Rakiu (RAKI(A) tradicionálna Turecká pálenica s ánizom) s originál Tureckou kávou a samozrejme tu môžete nakúpiť aj nejaké suveníry. Keďže v hoteloch sa ryba podáva, ale ostatné morské príšerky (plody mora) nie sú na svédskych stoloch, tak v tomto meste Vám odporúčam si to ochutnať. Je veľa rešturácií v okolí, takže výber je dostatočný. Dajte si menej večere a vychutnajte si niečo Turecké.

Tretí deň sa začína znova v autobuse,ale len krátko, keďže sa ide na pláž  Caretta Caretta (Korytnačia pláž), ktorá je svetoznáma. Ide sa tam čiastočne na 25 miestnych loďkách (50 minútová jazda) čo si môžete užiť s Rakiou, hudbou a tancom. Bol som ten štastlivec, ktorý si mohol zatancovať s peknou sprievodkyňou Danielkou. Bol to veľký zážitok. 🙂 Je to jeden z akcií, kde sa môže skupina sa navzájom viac spoznať. Odporúčam to využiť.

Tretia a štvrtá noc v Effeze (Kusadasi) v hotely Sürmeli Ephesus (alebo Hotel Pine Bay – čo tiež  pochvalovali). My sme boli ubytovaný v Hotely Sürmely Ephesus, ktorý je obrovský a nádherný hotel na úrovni, s vlastnou pieskovou plážou  a luxusom. Aj keď nie som nadšený z obrovských stavieb, tento Hotel na mňa zapôsobil. Moderná budova so super výbavou.
Jedlo výborné a izby taktiež a Effez vonia históriou.
Prvý večer na hotely sa konal Turecký večer v organizácií hotela. Ide o folklórny večer(s tanečníkmi) a s veľmi nadanou a profesionálnou brušnou tanečnicou, čo pre mužov je povinné. Veľký zážitok tu je a tu by som znova upozornil na to, že je tu možnosť ešte lepšie sa zoznámiť, keďže večer sa môže pokračovať v bare hotela so živou hudbou.
Druhý deň v Effeze je pomerne krátky. Po prehliadke zrúcanín Effezu a Baziliky sv, Jána sa končí deň, pre tých ktorý neidú do dedinky Sirince. Dedinka Sirince je fajn. Celá dedina je jeden veľký bazár. Po návšteve dedinky som povedal, že to nemalo zmysel, ale na konci výletu som si povedal, že celý výlet bol takto úplný, takže neváhajte a vychutnajte si dedinskú atmosféru. V dedinke je prezentácia miestnych ovocných vín, ktoré majú občas zvláštnu chuť, ale to netreba riešiť, ale riešte atmosféru dedinky. Na hotely sme boli aj tak skoro, takže ešte jedno kúpanie v mori pred večerou musela byť. Samozrejme zaleží od počasia, ale oblasť Effezu je celý rok pomerne teplá, ale aj zemetrasenia zavítajú občas, čo sme samozrejme aj my zacítili. Netreba sa báť, nebolo to silné a náš hotel je stavaný japonskou technológiou, takže je odolná voči zemetraseniu.

5.deň je tiež veľmi náročný, keďže Pamukkale a starobylé mesto Hieropolis s Nekropolisom má riadnu rozlohu, takže keď chcete vidieť všetko, tak sa pripravte na príjemnú prechádzku, ale za ten výhľad to stojí. Termálny Hotel Richmond Thermal v Pamukkale bol pre mňa architektúrou a usporiadaním nesympatický. Hotel má termálnu vodu v bazénoch, teplú a liečivú vodu  odporúčam vyskúšať. Radšej si vychutnajte termálnu vodu, či v krytom,alebo vo vonkajšom bazéne, ale brušná tanečnica je tu slabá, ktorá má večer predstavenie. Jedlo v hotely bol fajn, ale architektúra a usporiadanie sa mi nepáčila, ale spať sa dalo výborne.

Prichádzajú posledné dva plné dni.
5. deň je v znamení kobercov, keďže sa navštívi koberciareň s prezentáciou produktov, kde sa dá zakúpiť aj koberec. Ako to celé prebieha to vysvetlí sprievodkyňa a tak isto česky hovoriaca sprievodkyňa z koberciarne. Celé je veľmi zaujímavé a koberce sú veľmi pekné, ale keď neplánujete kupovať koberec, tak skúste odolať pokušeniu, lebo ak neodoláte tak sa zaľúbite a hneď máte o stoviek eur lacnejšiu penaženku. Jednoducho keď si nič nechcete kúpiť, tak chodte von a pri koberciarni v kaviarni si dajte Rakiu s Tureckou kávou, lebo predajcovia by začali byť dosť otravný. Ja som nakúpil, lebo som neodolal.
Po Koberciarni sa cestuje do Antalye do Hotela Grand Ring.
V tomto prípade už každý bol ubytovaný v hotely. Hotel má výbornú kuchyňu, a slušnú výbavu. U mňa s hotelom Sürmeli sú na prvom mieste. Negatívom tohto hotela je, že pláž je kamenná,aj keď okrúhle kamene, ale je to nepríjemné, ale ináč všetko v pohode.
7.deň v Antalýi prebieha návštevou zlatníctva.  Kde je malá prezentácia a potom si môžete nakúpiť. Odporúčam Vám, aby ste jednali ako sa len dá.Lebo vyjednáte aj 80%-nú zľavu, ale keď sa Vám zdá cena vysoká, tak to nekupujte,  nie že budete mať zlé svedomie.
V predajni s kožou,je fajnová módna prehliadka s veľmi peknými dievčatami a pekným tovarom, ale občas s neprimeranými cenami, ale neváhajte jednať a môžete vyjednať slušné zľavy. Po nakupovaní príde rad na trhovisko – Bazár v Antalýi. Kde ozaj nájdete všetko. Nakúpiť sa oplatí,ale dajte si pozor, a tu platí dvojnásobne: Jednať, jednať, jednať……
Tento deň je aj posledným večerom, aj keď sa píše, že gála večera je predposledný večer, v reály je to až posledný večer, čo je veľmi fajn, lebo ráno nemusíte skoro vstávať., keďže sa už len letí domov. Gálavečer je fajn. Pitie je fakt zadara a jedlo taktiež a môžete i objednať toľko krát, koľkokrát stihnete časníka, čo po prvom poďakovaní v Turečtine ide veľmi dobre. 🙂 Galavečer trvá do pol jednej a keď ste dobrá skupinka tak sa pokračuje ďalej na diskotéke hotela.
8. deň je deň odletu. Máte čas sa vyspať,aj sa pobaliť. Príde autobus a ide sa na letisko a príde to najhoršie. Treba sa lúčiť s čarovným Tureckom.
S čím sa lúčilo tažšie? S Tureckom, alebo so sprievodkyňou Danielou? No ja osobne neviem, ale u mňa bude Turecko bez sprievodkyne Danielke nepredstavitelné a keď príde starý Imám Basri, tak asi požiadam v Turecku o azyl. 🙂
Výlet a (nákupno) poznávací zájazd dopadol veľmi dobre. Organizácia bola na vysokej úrovni a ochota sprievodkyne Danielky a sprievodcu Basriho len to zdokonalilo. Informácie čo sme dostali sú užitočné a rozširujú základné vzdelanie. Počas cesty spoznáte Tureckú kultúru a ich prístup k ľuďom, ale čo je najdôležitejšie, že spoznáte aj sám seba. Prosím Vás pekne, dovolenka bude taká akú si z neho spravíme, lebo keď máme pozitívny prístup k sebe a k ostatným tak to dopadne výborne a budete sa smiať ako my sme sa smiali.
Berte prosím ohľad aj na sprievodkyňu, lebo aj ona je človekom a verte tomu, že robí pre Vás všetko čo sa len dá, aspoň Daniela to robila. Neviem ako to bolo v ostatných autobusoch, ale ani tam som nepočul ani jedno negatívne slovo na ich sprievodkyne a sprievodcov. Nefrflajte nad všetkým, lebo to pokazí celú dovolenku, ale zaznamenáte nedostatok, tak to povedzte, a nerobte z ničoho cirkus. Problémy je vždy lepšie riešiť diskrétne a nerobte scény. Turecko nám ukazuje tu nadľudskejšiu tvár, ukážme aj my a nie len Turecku,ale aj navzájom. Keď to tak bude, tak dovolenka od CK Nikal môže dopadnúť veľmi dobre.
Chcel by som ešte doplniť:  Vodu z vodovodu nepite. Kupujte vodu. Na autbuse sa predáva voda v 0,5 l flašiach za 50 centov. My sme mali akciu 2 plus jedna flaša za euro. Cola, Fanta a pivo sú za 2€. Turecké lýre nepotrebujete. Stačia euráše a dolár.
V Turecku sa dohovoríte: Rusky, Anglicky, Nemecky a šťastie môžete skúsiť s maďarčinou.
Odporúčanie pre CK NIKAL:
Zaradiť do programu v Effeze návštevu Mariinho domu resp. dom sv. Jána, kde žila sv. Mária v dome sv. Jána. Predsa len, je to významný bod v kresťanskej viera. Aj keď Česká republika je na 80% ateista, na Slovensku je to to inak, bolo to veľmi smutné, keď som začul že sa tam nepôjde, pričom to náklady nenavýši max. o 2 € na osobu,alebo vôbec.
Spoznajme sa navzájom: 8 dní sedí cca. 40 ľudí v jednom autobuse a komunikujú navzájom medzi sebou, ale keď sa sami nezoznámia, tak nijak. Nech sa spraví aspoň stručné spoznávacie kolo v autobuse: Meno a Mesto.
Prajem každému príjemnú dovolenku a nech vás chrání strážne oko, či už Božie, Ježišove alebo Allahove.
Güle, güle.
Otázky ohľadom zájazdu píšte na: mate@dusza.sk, alebo píšte sem kommentáre.
Fotky prídu v priebehu budúceho týždňa.

1. Tibor
    október 16th, 2010 22:54-nél | #1

Ahoj Máté, vďaka za peknú recenziu zo zájazdu. Máš dobré postrehy a súhlasím s Tebu ohľadom riešení prípadných problémov a potreby súdržnosti cestujúcich v autobuse. Pokiaľ by som si neprečítal Tvoj profil, tak si myslím, že si skutočne zamestnanec CK. My odlietame 22. 10. Chcem sa opýtať, o koľkej sa ráno byčajne odchádza z hotela a kedy je príchod na miesto ubytovania. Tiež o koľkej sa odchádza na letisko v posledný deň. Prajem všetko dobré a dúfam že aj my sa vrátime plní podobných dojmov.

2. október 17th, 2010 15:13-nél | #2

@Tibor
    Ahoj Tibor,
    Dakujem,ze si si precital moju recenziu.
    Rano sa vacsinou odchadza o 8:00 a prichod na hotely je niekedy o 16:00, ale niekedy az o 18:00.
    To ranne vstavanie je dost narocne, ale da sa to prezit.
    Posledny den sa odchadza na letisko o 12:00, takze casu na balenie je dost a ked je pekne pocasie, tak odvaznejsi sa stihnu aj vykupat este v mori. No ja som to nestihol, kvoli dlhej zabave.

3. Tibor
    október 17th, 2010 15:45-nél | #3

Ahoj Máté, ďakujem za odpoveď. Ešte by som sa chcel opýtaľ, v akých cenových reláciách (po zjednaní) sa pophybujú ceny kobercov, kožuchov a zlatých šperkov. A ešte, pokiaľ človek nechce robiť veľké nákupy, koľko peňazí odporúčaš zobrať so sebou na bežné výdavky, (pitie, nejaké jedlo). Prajem pekný deň.

4. október 17th, 2010 16:15-nél | #4

Ceny kobercov zalezi od velkosti.
    Ja osobne som kupil koberec velkosti cca. 120cmx50cm za 250€. Znie to vela a aj je, ale su to jedinecne kusy. Pri vacsich kusoch oni posielaju koberec kurierskou spolocnostou.Da sa dohodnut aj na splatkach.
    Vacsi koberec do izby je od 700€, ale hodvabne koberce su v cene desiatoktisicov eur, samozrejme to sa uzberie ako invasticia.
    Zlate sperky: Tak tu zalezi od sikovnosti. Mne sa podarilo zjednat prsten so 620 na 450, co som nezobral,lebo je to drahe,ale stryko si kupil prsten za 180€ a zjednal to z 800€, dalsi cestujuci nadherny nahrdelnik s drahokammi zjednal na 280 z 900. Takze tu zalezoi na tom,ako dokazes jednat a skor sa hrat na chudaka,ako bohaca.
    Koza, moj subjektivny nazor je, ze je to predrazene. Sice firma sije a navrhuje pre Armani a ine znacky,aj tak su drahy, ale je to naozaj ta naj kvalita,ale treba sa pripravit,ze kratky kozeny kabat od 300, dlhy od 550 a specialne modely aj 3000€.

5. Daniela a Basri
    október 17th, 2010 23:13-nél | #5

Dakuejme Mate 🙂 Aj pre nas to bol nadherny zajazd…Skor dovolenka nez praca 🙂

6. október 17th, 2010 23:27-nél | #6

@Daniela a Basri
    Tak kazdy sa snazil zo seba dostat to najlepsie…. 😀

7. október 18th, 2010 09:04-nél | #7

Napísali ste to krásne a výstižne. Tých návštev pamiatok bolo omnoho viac ale necháme si to ako prekvapenie pre ďaľších účastníkov CK Nikal. Spolu s manželom tiež sme mali podobné pocity a ťažko sa nám lúčilo na jedenj strane s Tureckom na druhej strane s Danielkou a Basrim. Podakovanie patrí aj šikovnému vodičovi Džanerovi, ktorý vždy stal pri dverách a galantne podaval ruku ženám pri vystupovaní.Určite sa ešte raz do Turecka vrátime. Okrem návštevy kresťanských chrámov nás zaujala návšteva mešity a čítanie koránu, svojím spôsobom aj pre nás kresťanov to bol zážitok a hlavne keď vyklad podal imán Basri. Zdravím úcastníkov autobusu č.2.